הזרקת רדיאס תופעות לוואי

זריקת רדיאס ותופעות לוואי

כאשר מדובר על הזרקת רדיאס תופעות לוואי, הכוונה היא לטיפול קוסמטי פופולרי המשמש להפחתת הופעת קמטים וקמטוטי הבעה, אך לא רק. מעבר לטיפולים אסתטיים-רפואיים כמו הזרקות מילוי, הזרקת רדיאס עשויה לשמש גם עבור טיפול באקנה, טשטוש צלקות, בעיות שונות של עיוותים בעור הגוף ועוד – קראו כאן.

מהי הזרקת רדיאס, ומה חשוב לדעת עליה?

הזרקת רדיאס היא בעצם חומר מילוי עורי אשר עשוי מסידן וחומרים נוספים, מה שיוצר חומר דמוי ג'ל על בסיס מים. הזרקות רדיאס הופכות עם השנים להיות יותר ויותר פופולאריות בישראל ובכלל ברחבי העולם, בדרך כלל עבור טיפולים אסתטיים הכוללים מילוי ופיסול של אזורים שונים בפנים ובגוף. בהקשר הזה של הדברים, אמנם זריקות Radiesse הוכחו כיעילות בשיפור קווי המתאר של הפנים, אך עשויות להיות להן גם תופעות לוואי שהמטופלים צריכים להיות מודעים להן.

הזרקת רדיאס תופעות לוואי וסיכונים שחשוב להכיר

חלק מתופעות הלוואי הנפוצות ביותר הקשורות לזריקות Radiesse כוללות אדמומיות, נפיחות, אזורי גוף שנראים כאילו ספגו חבורות ואפילו לעיתים גרד באזור ההזרקה. תופעות הלוואי הללו קלות, ובדרך כלל, חולפות תוך מספר ימים לאחר שהמטופלים מסיימים עם הטיפול (לפעמים נדרשות מספר הזרקות). כאמור, הזרקת רדיאס בד"כ כרוכה באי נוחות מינימלית. עם זאת, מטופלים מסוימים עשויים לחוות אי נוחות גדולה יותר במהלך תקופה זו וייתכן שיצטרכו לעשות קומפרסים עם שקיות קרח או ליטול תרופות נגד כאבים כדי להקל על התסמינים.

תופעות לוואי נדירות יותר של הזרקת רדיאס

באופן כללי, למרות שהם נדירים, סיבוכים אכן יכולים להתרחש לאחר הזרקות Radiesse ועשויים לדרוש טיפול בהתאם. במקרים פחות נפוצים, מטופלים עלולים לחוות תופעות לוואי חמורות יותר כגון תגובות אלרגיות, זיהום והיווצרות גרנולומה (היווצרות גושים קשים מתחת לעור הגוף). כמו כן, תגובות אלרגיות מסוימות יכולות להתבטא בגירוד או בקשיי נשימה, ויש לדווח עליהן מיד לרופא. לבסוף, במקרים חריגים יותר עשוי להיווצר זיהום במקום ההזרקה, מה שעשוי להצריך התערבות רפואית.

יש מטופלים שנמצאים בסיכון מוגבר לתופעות לוואי?

אכן כן, ישנם אנשים אשר נמצאים בקבוצות סיכון בכל הנוגע להזרקות רדיאס וחומרי מילוי באופן כללי. עבור קבוצות מסוימות של אנשים, זריקות רדיאס עשויות שלא להיות מומלצות, כמו למשל נשים בהריון או מניקות, אנשים עם בעיות כלי דם, ואנשים אשר נוטלים תרופות מדללות דם. כמו כן, גם חולים עם היסטוריה של מחלות אוטואימוניות עלולים להיות בסיכון גבוה יותר לתגובות שליליות לזריקות רדיאס.צריכים מידע נוסף בנוגע להזרקות חומרי מילוי ורדיאס? ==> צרו קשר וקבלו סיוע מקיף!