סיבוכים לאחר הזרקת חומצה היאלורונית

סיבוכים אחרי הזרקות חומצה היאלורונית

יחד עם הפופולריות הגוברת של טיפולים קוסמטיים, כמו למשל הזרקת חומצה היאלורונית, עדיין חשוב לקחת בחשבון את הסיכונים הכרוכים בהליכים אלו. למרות שאלו הליכים אשר נחשבים פשוטים וזריזים עם תוצאות מיידיות, עדיין מדובר בהליך הכולל הזרקת חומרי מילוי לאזורים שונים בפנים ובגוף. ככזה, הוא עשוי גם להוביל חלילה לסיבוכים – קראו כאן.

זה לא מפתיע שרואים בשנים האחרונות עלייה בפופולאריות של טיפולים כמו הזרקות חומצה היאלורונית. בעוד שהזרקות אלו משמשות בדרך כלל כדי להוסיף נפח לפנים ולספק מראה צעיר יותר, לאנשים רבים יש חוויות חיוביות עם הזרקות אלו. אבל, תמיד קיימת אפשרות לסיבוכים למיניהם. סיבוכים לאחר הזרקת חומצה היאלורונית יכולים לנוע בין קלים לחמורים יותר, ולכן, חשוב להיות מודעים לסיכונים לפני כל הליך, כמו למשל:

  • חבורות:

    הן בדרך כלל קלות ואמורות לעבור לאחר מספר ימים.

  • נפיחות:

    הנפיחות באזור המוזרק תיראה אדמומית ואולי תכאב קצת, אבל תופעה זו אמורה לחלוף לאחר מספר ימים.

  • גרד:

    לעיתים עשוי להופיע גרד קל באזור המוזרק, אבל גרד זה אמור לחלוף לאחר מספר שעות מסיום הטיפול.

מה מעיד על סיבוכים לאחר הזרקת חומצה היאלורונית?

סיבוכים לאחר הזרקת חומצה היאלורונית יכולים להתרחש עקב סיבות שונות ומגוונות, אך באופן כללי, ניתן להגיד שסיבוכים מתבטאים בתחושות לא נעימות ועד תחושות כואבות באזור המוזרק. עם זאת, לעיתים מתרחשים סיבוכים גם באזורים אחרים ליד האזור המוזרק, מה שיכול להעיד על תזוזה של חומרי המילוי. כך או כך, חשוב לקבל ייעוץ רפואי במקרים אלו.

כיצד מזהים זיהום אחרי הזרקת חומצה היאלורונית?

במקרים נדירים, גם זיהום יכול להתרחש באזור ההזרקה. אגב, זו הסיבה שחשוב לבצע הזרקות חומצה היאלורונית במרכז אסתטיקה רפואית עם השגחה רפואית. חשוב לדעת, שסימני זיהום עשויים לכלול נפיחות יתר, כאב, אדמומיות וחום. אבל, לא פחות חשוב לדעת, שסיבוכים יכולים להופיע גם חודשים לאחר ההזרקה הראשונית. לכן, חשוב להקפיד להגיע לביקורת במרכז האסתטיקה אם יש צורך בכך.

כיצד להימנע מסיבוכים אחרי הזרקות?

בסופו של דבר, סיבוכים שונים עשויים לדרוש זריקות נוספות או פרוצדורות כירורגיות לתיקון. זאת, בעוד שסיבוכים לאחר הזרקת חומצה היאלורונית יכולים להיות מדאיגים. הסיבוכים אמנם נדירים ולעיתים קרובות, אבל חשוב שתזכרו שניתן להימנע מהם על ידי בחירת מרכז אסתטיקה עם השגחה של רופא\ה. זה לא ייתן לכם חסינות של 100%, אבל אין ספק שהשגחה רפואית יכולה להקטין את הסיכויים לסיכונים שונים. צריכים מידע נוסף? ==> צרו עמנו קשר כעת.